”Baka för bröstcancer”…

4 Okt

Baka

Linnéas Skafferi har startat en insamling till Cancerfonden tillsammans med en rolig utmaning som jag ju självklart antar…

Med den så slår jag ”3 flugor i en smäll”…

1. Bidrar till Bröstcancerforskningen

2. Bakar på Kanelbullensdag

3. Min älskling Jasmin får ”rosa bullar” till sin födelsedag om några veckor.

Mina rosa bullar...

Jag gjorde ett vanligt bullrecept på en halvliter mjölk.

Blandade smör å mandelmassa + röd karamellfärg till fyllning + farinsocker och kanel å gjorde bullarna som vanligt.

Sen dekorerade jag med rosa å lila hjärtan.

Nu blev det inte så mycket färg av fyllningen men det sägs ju att det är ”tanken som räknas”…

Vill ni va med i utmaningen eller själv skänka en slant så klicka på bilden längst upp så ska ni komma rätt.

Har ni ätit nån bulle idag???

Vi ska cykla iväg och leverera bullarna ikväll å fika med min brors familj. Det får bli min bulle för dagen.

8 svar to “”Baka för bröstcancer”…”

  1. Susanna 4 oktober, 2011 den 05:20 #

    Så fina!
    Jag bakade också bullar. Igår. I samma utmaning. Så himla bra och rolig grej!

  2. Camilla 4 oktober, 2011 den 09:40 #

    Mums gott!
    Åh vad jag saknar min bror! Skulle gärna cykla dit för en fika men det är som lite långt…
    Du får gärna lägga till min mail, är så nyfiken på hur det är att resa där!
    Ha en bra morgondag!
    Kram

  3. Anna 6 oktober, 2011 den 04:48 #

    Hej!

    Allt är bra med mig! Älskar min nya frilla och har dessutom fått en liten sambo, en kattkille vid namn Loke. Kommer dyka upp på bloggen, så håll utkik. 🙂 Hur är det med dig?

    Kram

  4. Aforia 6 oktober, 2011 den 05:47 #

    Nej här har det inte bakats eller avnjutits några bullar. Tråkigt men sant! Det hade varit gott med nybakta bullar och en slurk kaffe till. Hoppas att allt är bra med dig.
    Kramis

  5. Tina 7 oktober, 2011 den 09:24 #

    MEN VILKA SÖTA BULLAR! Sånna får man göra nån gång. Vi har ätit bullar dock köpte vi våra då latmasken tog oss än en gång 🙂

  6. Camilla 9 oktober, 2011 den 11:04 #

    Hej!
    Jag har startat en till blogg och har lagt till dig bland de bloggar jag läser. Hoppas det är ok.
    Ha en bra dag!
    Kram Camilla!

    • Maria 9 oktober, 2011 den 11:55 #

      Jadå, det är helt ok. Var å tittade in där. Riktigt mysig blogg. 😉

Trackbacks/Pingbacks

  1. Linnéas Skafferi » Baka för bröstcancer-bidrag - 6 december, 2011

    […] Maria Lindberg […]

Kommentera

