Grand Canyon…

24 Nov

Vi åkte till ”South Rim” å bodde i ”Tusayan” på ”Canyon Plaza Resort”. Tog ca 10 min att köra till Nationalparken därifrån.

Tyvärr blev vi inte speciellt nöjda med vistelsen där. Maten på hotellet var inte alls bra, trots att priserna var höga. Det var typ halvfabrikat som dom lagt upp på tallriken å sen tog ”vanlig restaurangpris” för. Sista natten där så kunde jag inte sova för att en råtta höll på att gnaga inne i väggen.

Det är väl sånt som kan hända, antar jag men det som gjorde att vi blev anti hotellet är att när vi sa till när vi checkade ut. Att dom har råttor i väggen som höll mig vaken så blev reaktionen, jaha, å sen fortsatte dom med vad dom gjorde. Ingen ursäkt eller oj, vad tråkigt för dig, ingen respons alls. Så med detta så kan vi inte rekommendera det hotellet.

Annars var vistelsen super!! Tur att man har annat att göra än att va på hotellrummet.

Än en gång får bilderna ”tala för sig själva”…

Bilderna är bara lite fixade i Lightroom därav att det är delar av personer som sticker fram på några bilder. Ni får ha överseende med detta å försöka se vyerna istället.

Jag är mäkta imponerad av mig själv som är så höjdrädd men ändå klarade av att fota och promenera med sånna stup alldeles i närheten.  Det har nog sagts förr men jag säger det igen att Grand Canyon måste man uppleva ”live”. Foton kan aldrig visa hur mäktigt å vackert det egentligen är!!

Fortsättningen på resan följer…

2 svar to “Grand Canyon…”

  1. WOW!! Det är något som jag skulle vilja se!! 🙂

  2. NORRLANSBLOGGEN 26 november, 2011 den 10:59 #

    Det måste vara en upplevelse att se detta i verkliga livet, och inte bara genom bilder eller tv. Synd att maten var mindre smickrande (fast det är väl lite så i USA, att det mesta är halvfabrikat, eller?).

    Ha det gott 🙂

Kommentera

