Zion national park…

27 Nov

Vi lämnade Grand Canyon och åkte vidare till Zion.

Tog vägen som går över ”Navajo Bridge” som är en väldigt vacker naturupplevlse och som vi kan rekommendera.

Än en gång får bilderna tala för sig själva…

Östra delen av Grand Canyon

"Navajo bridge"

Ganska långt ner till vattnet

Bergen i Springdale i solnedgången

Hittade detta på affären...

För att fortsätta vandringen behövde man vattentäta kläder. Något inte vi hade.

Djuren var inte speciellt rädda av sig.

Bergsklättrere påväg upp för berget.

En "Tarantula" korsade vägen mitt framför oss...

Skulle kunna visa hur många bilder som helst men det får bli ett litet urval av alla bilder som vi tog.

Vi gillade Zion national park bättre än Grand Canyon och vi lär nog åka tillbaka om vi får möjlighet. Grand Canyon känns som att dit behöver man bara åka en gång för att få se och uppleva det men till Zion kan man komma tillbaka och se nya saker hela tiden. Sen finns det flera andra nationalparker i Utah som vi gärna skulle besöka nästa gång.

Hoppas allt är bra med er!!?? Lite tamt med kommentarer så jag känner att jag inte riktigt vet vad ni tycker om inläggen. Kanske är ni less på att se bilder från resan?? Så dagens fråga blir…

Vill ni se bilder från resten av resan???

4 svar to “Zion national park…”

  1. Frida 27 november, 2011 den 07:44 #

    Hej! Jag gillar att se bilderna, men jag fick ju hänga med så jag (försökte) kommentera då i alla fall.

    Helt makalösa vyer ni har sett! Jag är väldigt avis faktiskt!

  2. Emma 27 november, 2011 den 07:53 #

    ja jag vill gärna se mer bilder! men den där spindeln var inte att leka med, ursch vad jag hade skrikit!

  3. Hanna 29 november, 2011 den 11:43 #

    Jag är helt fascinerad av dessa bilder, och som jag skrev i ett annat inlägg – det måste vara en upplevelse att se detta live.

    Jag undrar om deras ”Kungsörnens våffelmix”, är samma här hemma? Förpackningen är iallafall olika. Sen så ser den där klättraren vääääldigt liten ut, emot det enorma berget. Jag som är enormt höjdrädd skulle aldrig fixa klättra som denna person, klarar just så pass stå på en stol =p

    Jag ser gärna fler bilder, och avslutar denna kommentar med att önska fortsatt trevlig resa 🙂

  4. Wow vad vackert. Storslaget! Där skulle jag också vilja klättra på bergsväggen (även om jag inte kan klättra) 😉 *haha* Man kanske kan lära sig på något sånt ställe! 😉
    Kramis

Kommentera

