Året som gått, 2011…

31 Dec

Tänkte mig en liten sammanfattning av året som gått…

Januari…

Kan väl sammanfattas med skidåkning, skidåkning i skogar med massor av snö.

Jobb, träning å njuta av vintern är väl vad vi gjorde i Januari.

Februari…

Mera skidåkning. Det var verkligen en investering som jag fick nytta av när jag köpte ny skidutrustning i december 2010. I februari hade jag min första träff med min PT/dietist. Får lära mig grunderna i Kettlebells och fastnar för träningsformen direkt!!  Fick även i den vevan veta att jag har fel på sköldkörteln och började med levaxin.

Mars…

Fortsatte med skidåkningen. Marcus köpte sitt efterlängtade telezoom som vi hade mycket roligt med.

Vi åkte en helg till Huvudstaden då vi umgicks med vänner och shoppade en del.

Har värre å värre mensvärk men ingen läkare som jag går till hittar nåt fel. Har vid det här laget varit till 2 olika… Träningen blir lidande pga den hemska smärtan…

April…

Vi köper en symaskin och blir äntligen klara med ”projekt sovrum”. Marcus gjorde våra sängbord, vi bytte överdrag på sänggaveln och köpte nya lampor till sängen.

Planerade även resan som vi åkte på i slutet på månaden…

April avslutades med en vecka i Prag. En underbar stad vi gärna besöker igen. Rekommenderas varmt!!

Maj…

I bloggen ägnade jag månaden åt att visa Pragbilder. Vi njöt av våren och började ladda inför att få ok från min PT att börja springa utomhus. Som jag längtade…

Maj bjöd även på en förklaring till varför jag hade sån mensvärk. På Kvinnokliniken hittade man en STOR cycta på vä äggstock (som missats av 2 läkare innan). Operation följde å jobbigt var det rent psykiskt att ha blivit ”stympad”. Men allt gick bra trots min oro.

Juni…

I juni ägnade jag mig åt att fota personbilder. Därav få bilder på bloggen. Men den här supergulliga bilden togs  juni.

Jag bytte bloggplats och började springa utomhus. Det var en härlig känsla. Jag som alltid tänkt att jag inte klarar det sprang helt plötsligt flera km på ett elljusspår.

Före midsommar jobbade jag min sista dag på jobbet och firade det med att åka ner till Stockholm för att umgås med vänner. Till midsommar var jag hemma igen å vi firade med Marcus familj.

Juli…

Vi åker Mc en dag å stannar till vid Skeppsviks Herrgård å äter lunch. Gillar det så mycket så vi tar med mamma å Nadja dit nån helg senare. Underbar miljö å underbar mat, vad kan gå fel då!?? Inte ens regnskuren som kom kunde få oss på dåligt humör…

I slutet på månaden är det dax för semester. Besöker Trosa och Nåttarö i samband med att vi hälsar på mamma.

Augusti…

 

Avslutade semestern med en vecka på Orust med goda vänner. Besökte Grebbestad, Fjällbacka å Göteborg å lyxade med skaldjur till middag varje kväll.

Månaden avslutades med en ”ögonlaseroperation” som gick riktigt bra. Är så härligt att slippa glasögon.

September…

Vi köper ny soffa. Planerar den kommande resan och njuter av hösten.

Jag kommer med massor av boktips å träningen flyter på…

Oktober…

Åkte på vår efterlängtade roadtrip till Usa. Besökte Californien, Nevada, Arizona, Utah, Colorado och Missouri (körde rakt genom Kansas).

November…

En av resans höjdpunkter var att få se Avalanche i Pepsi Center å få se Foppas tröja.

Efter hemkomsten har det knappt blivit nåt fotande alls. Har inte ens en mapp i datorn som heter ”november” eller ”December”.

Allvaret börjar komma till mig när vi kommer hem. Det är dax att på allvar börja söka jobb… Hur ska jag göra?? Vad vill jag göra?? Många frågor som behöver besvaras. Tråkigt väder å vi längtar efter snön…

December…

Årets sista månad bjöd på träning å äntligen ett beslut om vad jag ska göra nästa år…

Jag har sökt skola å ska (om allt går vägen) börja ”undersköteskeutbildning” i februari. Det känns spännande och ska bli kul att se hur det är att plugga igen. Det var ju bra många år sen jag satt vid skolbänken. Har några grejer jag måste komplettera men det gick inte att få tag på rätt människor såhär under mellandagarna. Men det kommer säkert ordna sig!?

Året avslutar vi med goda vänner i Örnsköldsvik. Känns skönt att kunna avsluta året med att veta lite mer om vad som kommer hända nästa år….

Ja, detta var en liten summering av vad som hänt oss under året. Självklart har det hänt massor av saker som jag utelämnat men en liten glimt av året som gått får ni i alla fall.

Min önskan inför året som kommer är att jag ska kunna återfå min blogg inspiration. Har ni några idéer om vad ni vill att jag ska skriva om så får ni gärna berätta för mig.

Kram på er å jag vill önska er ett riktigt Gott Nytt År!!!

 

 

 

10 svar to “Året som gått, 2011…”

  1. Marianne 31 december, 2011 den 01:27 #

    Ser ut att ha varit ett bra och händelserikt år. Önskar er allt gott för 2012!!! Kraaam

  2. Sanna 1 januari, 2012 den 08:16 #

    Önskar ett gott nytt år och håller tummarna att du kommer in på utbildningen!

    kram

  3. Åh vad roligt med skolan! 🙂 Det ska bli spännande att läsa om! 🙂

    Gott nytt år fina du! Hoppas att året börjar jättebra! Jag är säker på att år 2012 kommer att bli ett bra år! 😉
    Kramisar

  4. Magnus N 2 januari, 2012 den 06:33 #

    Roligt med en personlig årskrönika!

  5. NORRLANDSBLOGGEN 2 januari, 2012 den 07:31 #

    God fortsättning till dig med, och härlig läsning om ditt år med fina bilder. Jag tror jag ska kika in här, för inspiration ang motionen. Jag har tappat allt som rör just motionen, jag som tidigare rört mig MYCKET. Nu ska jag ta mig i kragen och sätta på mig det där ”jävlar-anamma”. Man mår ju SÅ MYCKET BÄTTRE av att röra på sig.

    Kramar från mig 🙂

  6. saravillfara 2 januari, 2012 den 09:34 #

    Vilken fin summering på ett händelserikt år!
    Så det blir kanske skolbänken snart för dig? Spännande! Jag håller tummarna för att det ordnar sig som du vill.
    Kram!

  7. Pialotta 3 januari, 2012 den 10:53 #

    Kul att se din årsredovisning.. mycket hinner man med på ett År helt klart och du har verkligen skidåkt och rest I Tiden 2011 🙂 Många härliga bilder 🙂

  8. pia 10 januari, 2012 den 03:28 #

    Fin krönika 🙂 Härligt år med både gott och lite ont…mest gott va?! 😉 Jag tycker bara om att läsa allt här, du skriver om precis det jag vill läsa om! Å att vi båda gillar foto å träning får det att bli än mer intressant, ska bara bli duktigare på att kommentera inne hos dig 😉

    kramis

  9. Per Anders 10 januari, 2012 den 09:48 #

    En ide, du kan blogga om bokföring 🙂

    Ulrika och Alfred hälsar!

    • Maria 11 januari, 2012 den 10:38 #

      Skulle nog inte tro det!!?? Företagsekonomi var mitt absolut sämsta ämne i skolan å jag fattade inte mycket av det. Men vi får väl se?? Kanske blir du förvånad nån dag!!?? Hälsa tillbaka

Kommentera

