Nyårsmiddag…

16 Jan

Ja, när jag lix har avhandlat julen så kan ni ju oxå få se vad vi fick till nyårsmiddag. Det var en alldeles underbart god mat vi fick, till och med brysselkålen fick vi mersmak för…

Chevré på kavring m sallad å pinjenötter...

"Biff Wellington" m hasselbackspotatis, brysselkålröra å en supergod Rödvinsås.

Grädde m likör i varvart med en massa gott...

Vi firade nyåret med goda vänner i Ö-vik. En mycket trevligt slut på det gamla året…

Focus på Idrottsgalan nu…

2 svar to “Nyårsmiddag…”

  1. Hero 16 januari, 2012 den 11:10 #

    Mmmm ser gott ut! Jag gjorde också Biff Wellington i helgen, väldigt gott! Verkar vara en rätt på modet just nu, den dyker upp överallt. Ha det gott/ kram

  2. NORRLANDSBLOGGEN 16 januari, 2012 den 11:19 #

    Det såg verkligen smarrigt ut allt detta, att det vattnas i munnen. Jag hoppas din kväll blev mer lyckad än min.

    Själv var vi ett gäng som åt ute på resturang, och det kändes verkligen att man SATT UTE. Jag placerades nämligen närmast ytterdörren, där många sprang ut och in hela tiden. Var tvungen att ta på mig ytterjackan då jag satt och åt, mindre lyckat för min del som ej tål drag men ingen ville byta plats….

    Sen vid tolvslaget kom nästa mindre misslyckande då den stora smällaren fick bakslag och en massa flisor for all världens väg. Fick en flisa på den jacka jag hade på mig, och minnet blev en liten brännskada på ärmen där flisen hamnade. Nästa nyår går jag in då det ska smällas.

    Annars var det en OK kväll, fast jag var en av två som inte drack starkare än vatten den kvällen. Kan inte dricka nått stark längre pga sjukdom, detta har med tiden gjort att jag vuxit ifrån detta med att tom ta ett glas vin till maten.

Kommentera

