Om byggnader kunde tala…

23 Jan

Jag vet inte vad det är, men när jag ser gamla byggnader (den här är väl inte överdrivet gammal) så tänker jag ofta på vad som har hänt å vad byggnaden skulle berätta om den kunde…

Är det nåt som bara jag tänker eller finns det fler??

Yrseln är tillbaka, inte lika mycket som förra veckan men dock tillbaka. Funderar om det inte är så att jag har åkt på nåt virus som stör???

Hoppas ni haft en bättre start på veckan än vad jag har!!!

8 svar to “Om byggnader kunde tala…”

  1. Frida 23 januari, 2012 den 07:55 #

    Det där med yrseln lät ju inte bra….Visst har du kollat upp det? Vill ju gärna att du ska pigga på dig fort.

    Och ja.
    Jag kan också tänka så när jag ser gamla hus, eller platser.
    Tänk om väggar kunde tala liksom!

    Krya på dig nu!

    Kram!

  2. Hero 23 januari, 2012 den 10:22 #

    Gillar också gamla byggnader. spännande att tänka på allt de varit med om.
    Apropå yrseln…jag har en variant som läkarna säger är ”virus på balansnerven”. Kommer och går… illa när det började, men nu helt hanterbart. Vill du veta mer får du gärna maila mig.
    mariahero4@gmail.com

    Ha det gott/kram

  3. saravillfara 23 januari, 2012 den 10:42 #

    Njae, jag är kanske inte så eftertänksam som jag borde när det kommer till gamla byggnader. Men kanske nu, efter du gjort mig uppmärksam på hur du funderar… 🙂
    Hoppas det ger sig detta med yrseln. Låter hur jobbigt som helst, stackare!

  4. pia 23 januari, 2012 den 11:04 #

    Jamen jag kollar ju alltid på byggnader och ladugårdar, gamla hus å så, kan bara fascineras av ett timrat hörn, att det liksom kan vara så vackert… Har en kompis som haft liknande problem m yrsel, kom inte riktigt ihåg vad det kallades, kanske kristallsjuka?! Hoppas att du får bli bättre! KRYA PÅ 🙂

    kram

  5. Kerstins foto 23 januari, 2012 den 11:25 #

    Japp, jag är likadan, tänker också på det viset. Älskar ödehus och att få gå runt och fota, fantasin drar iväg och man försöker föreställa sig hur livet såg ut för de som bodde där.
    Yrseln låter inte alls kul. Det går nån förkylning nu där folk tydligen får en släng av yrsel också. Annars kan det vara den s k kristallsjukan…kristallerna i örat hamnar i oordning och ger yrsel. Har själv drabbats av det och fick hjälp av en sjukgymnast. En snabb vridning på huvudet, eller rättare sagt två ggr fick kristallerna att landa på rätt plats igen.
    Krya på dig.
    Kram

  6. NORRLANDSBLOGGEN 23 januari, 2012 den 11:52 #

    Jag älskar äldre byggnader/hus. Då vi var söderut, åkte vi genom en ”by” (mellan Falun och Leksand) som verkade stannat av lite i tiden då det gäller just husen och placeringen av husen (vissa stod så nära vägen, att då man fick mötande så snuddade man nästan vissa väggar). Fick en känsla av att det var en sån by, som Astrid Lindgren uppfunnit i sina sagor – fast med dagens maskiner (som tex traktor).

    Jag hann ta några bilder i farten, ska leta upp dessa och sätta in dom på bloggen vid tillfälle – så får du se hur det ungefär såg ut. Fast att se det med egna ögon, på riktigt, är en helt annan känsla än att se via bilder – enligt mig.

    Sen undrar jag också om jag råkat ut för nått virus, för även jag har varit yr ett bra tag nu. Har snorat, hostat och känt mig allmänt slut i kroppen. Fast ingen feber. Denna yrsel är rätt jobbig, då man snabbt ska förflytta sig och det helt plötsligt snurrar till. Man kanske skulle haft kollat upp detta ändå….

    Kramen 🙂

  7. Liza 24 januari, 2012 den 10:53 #

    Har samma tankar om äldre hus och byggnader… skulle vilja veta de de vet! 😀
    Inte kul med karuseller i huvudet. Funderade ju tidigare på om det är kristallöra du har. Det är öronkristallerna som kommer i olag… har haft det två gånger.
    Hoppas det blir bättre!
    Kraaaaaaaaaam!
    Liza

  8. s p i n d e l t j e j e n 29 januari, 2012 den 05:33 #

    Jag tänker också på det! 🙂 Bakgrund, historia etc…. det är som om byggnaderna får en identitet och liv 🙂
    Kramis!

Kommentera

