Träning v.5…

5 Feb

Min första ”power week” är till ända å jag är otroligt nöjd med min vecka. Den blev såhär…

 

Mån: Längdskidor 50 min + Spinning 55 min

Tis: 1:a Pt-passet. Tabata m kettlebells (20 sek + 10 sek vila i 4 min, 4 övningar) inkl. uppvärmning, pass å nedvarvning 85 min.

Ons: Promenad 60 min + Spinning 55 min (skulle va Indoor walking men kom 2 min sent)

Tor: 2:a Pt-passet (40 sek + 20 sek vila i 7 min, 7 övningar, 3 set. 1,20 min vila mellan seten) 75 min totalt

Fre: Promenad 40 min (-21 grader) + Indoor walking 55 min

Lör: Vilodag (30 min promenad, -24 grader)

Sön: Promenad 60 min (-18 grader)

 

Jag har verkligen överträffat mig själv i veckan. Visste inte att jag pallade med sån intensiv träning som Pt-passen är. Det kändes som jag skulle svimma/spy under passen å i slutet var jag totalt slut. En ny erfarenhet för mig, trodde inte att jag skulle klara sånt men tydligen så ”orkar kroppen mer än hjärnan tror”, som min Pt sa.

Det enda tråkiga är att jag har så ont i min högra axel. Tror att det kommer från i torsdags när jag fick boxa på en boxsäck å boxas. + att jag aldrig i mitt liv kört så hårda pass förut å det känns som en inflammation eller nåt för det gör mer å mer ont… Hm, ska nog kontakta nån läkare imorgon å höra vad dom tror… Vill ju inte bli skadad nu när jag är på G.

1/3 gjord, 2 veckor kvar å jag är hur peppad som helst. Det här var riktigt kul!!! Rekommenderar varmt att köra med Pt. Det blir nåt helt annat när en person står bredvid å peppar.

Kram på er från en mycket nöjd Maria!!

 

 

 

3 svar to “Träning v.5…”

  1. Frida 6 februari, 2012 den 10:27 #

    Heja! Heja!
    PT låter ju inte helt fel. Utmattande ja, men inte helt fel.
    Hoppas axeln blir bättre!

  2. pia 8 februari, 2012 den 09:24 #

    Du är superduktig! Heja 🙂
    Min sambo har ju åxå problem med sköldkörteln, men sedan medicinering(Levaxin) med början i våras/somras så har han blivit mycket bättre och nu har han även lyckats gå ner i vikt. Å 6kg på ett år är skitbra 🙂

  3. pia 8 februari, 2012 den 10:09 #

    Du har mail 😉

Kommentera

