Fikar ni idag???

21 Feb

Hur gör ni? Brukar ni äta en semla eller två en dag som denna?
Gör ni egna eller köper ni?

image

Jag bakade egna även i år. Provade receptet från Gokväll å dom blev riktigt goda.
Jag gör mina semlor mindre än dom köpta så får den dom vill ta två…

Kram på er å kom ihåg att njuta av semlan om du äter en. Annars är det lika bra att stå över…

15 svar to “Fikar ni idag???”

  1. Emma 21 februari, 2012 den 08:56 #

    Blev ingen semla idag. Får se om det blir en imorgon. Det var sån kö på Nisses så jag orkade inte köpa. Och borde väl egentligen inte…

  2. pia 22 februari, 2012 den 09:14 #

    Ibland bakar jag å ibland köpes de. I år har jag inte ätit en enda! Men det beror på mjölkfri kost just nu och jag orkar inte baka, tror faktiskt att de skulle bli goda m lite Carlshamns havrevisp emellan…mmmm

  3. Emma 27 februari, 2012 den 11:15 #

    Ja, jag tänkte på er när vi började se den! SÅÅ avundsjuk att ni varit där, jag hoppas att vi kan göra en sån resa också det vore häftigt att få se!
    Jag läste på Imdb att det är inspelat från fängelset/ön så det verkar inte bara vara ”kulisser”. Se den! 🙂

  4. nattsyrransphoto 28 februari, 2012 den 06:35 #

    Har nog aldrig ätit så många semlor som jag gjort i år. Blev i helgen även bjuden på en hembakad och den va helt enkelt supergod!!! Men bakat dom själv har jag aldrig gjort men ska nog testa det någon gång. Vårhälsningar!!

  5. beffadusty 12 april, 2012 den 06:32 #

    Tack! Måste nog gå till doktorn med knät ändå. Det gör oooont nu. Precis som i Australien. Enda jag gjort idag som jag inte gjorde igår var ju en promenad så. Om jag inte ens kan gå utan att få ont, då måste det ju förhoppningsvis vara något man kan laga! Hoppas. För jag vill komma igång nu. Är så jobbigt att bara se hur vikten ökar hela tiden, och jag har bara mig själv att skylla! Nej, pepp på att börja träna igen!
    Lycka till du också, hoppas det går bra att komma igång igen! 🙂

  6. annalans 15 april, 2012 den 02:16 #

    Hej!
    Har skaffat ny blogg och tänkte att du kanske ville veta.
    Hoppas allt är bra och att du haft en bra helg!
    Kram Anna.

  7. Karin 3 maj, 2012 den 07:17 #

    Är det på Iksu du tränar då? Funktionell träning vad innebär det?

  8. Karin 4 maj, 2012 den 06:42 #

    Har du slutat blogga?

  9. Frida 5 maj, 2012 den 05:59 #

    Hej!
    Kikar bara in för att önska dig en fin lördag!

  10. Emma 7 maj, 2012 den 05:33 #

    Det här: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=232095, det är lite billigare på Netonnet men där är det ju dock frakt istället. Fast dom öppnar ju snart. Men jag köpte det förra objektivet på Cyberphoto, det var så himla lite skillnad så frakten från Netonnet gjorde ju att det blev ungefär samma pris som att åka till Cyberphoto! Åsså är dom ju trevliga å prata med också!

  11. Camilla/Rufft och Sött 18 juni, 2012 den 11:59 #

    Ja fy faaaan vilken skit det blev med hennes rygg, aldrig hade jag trott att ett diskbråck kunde förstöra livet på det här sättet.
    Skräcken är ju att det inget finns att göra, men vi är beredda till vad som helst. USA och Tyskland sägs vara bra på ryggar.

    Hoppas allt är bra med er!
    Ha det bra!
    Kram Camilla

  12. Camilla/Rufft och Sött 1 september, 2012 den 07:54 #

    Hej maria! Kul att du hör av dig! Ja fy fasen vad jobbigt det här är, skulle göra vad som helst för att hitta något som hjälper.
    Måste ju berätta att den läkare han kallade för ett freak, är läkaren i Lund som forskar tillsammans med smärtkliniken i Umeå om nervblockader. Han menade att alla som trodde på det var freaks, för det var bevisat sedan många år tillbaks att det inte hjälper, det sitter bara i huvudet på patienten. Man kan ju undra varför kliniken finns kvar då..
    Nu håller vi tummarna för Kristianstad! Kramar!

  13. Camilla/Rufft och Sött 2 september, 2012 den 06:08 #

    Haha, lugn och fin nu, vill ju inte att du ska få en hjärtinfarkt av ilska!
    Nä jag fattar inte att han vågar prata om kollegor på det sättet, väldans oproffsigt!
    Jag funderar fortfarande på om vi skulle försöka få henne till Umeå på något sätt. Kan vi inte få en remiss kanske jag får försöka starta en insamling via vår lokaltidning eller nåt sånt. Vi höres!

  14. Lena 15 oktober, 2012 den 01:27 #

    Halloj vännen, det var längesedan. Hoppas att allt är bra med dig! Tack för din fina kommentar inne hos mig.
    Kram

  15. Frida 15 januari, 2013 den 10:11 #

    Kikar bara in för att säga ”hej”
    Hoppas allt är bra med dig!

Lämna en kommentar