”Världens ände”…

15 Aug

Vi tillbringade första semesterveckan med en vecka hos min mor i Stockholm. I och med att hon börjat jobba då så roade vi oss på egen hand med att åka runt å titta lite på platser vi inte varit förr. En mulen dag var vi på Naturhistoriska å såg filmen om ”hubble” på Cosmonova. Den var riktigt sevärd!!

En annan dag åkte vi ut till Nåttarö å njöt i solen där. Köpte med oss rökta räkor från Nynäs rökeri å åt dessa på kvällen. När lördagen kom så var mamma ledig, då satte vi oss i bilen å åkte mot ”Världens ände”, Trosa.

Kanalen i Trosa...

Ganska stort å vackert hus...

Liten kyrka eller nåt sånt. Turistbyrån låg till höger i huset...

En vy åt andra hållet...

Fin skylt...

Mysigt att gå runt bland fina hus...

Åsså alla dessa blommor...

Vi hade en riktigt fin dag i Trosa å njöt för fulla muggar av god mat å glass. På vägen tillbaka så stannade vi till på ”SaltåKvarn” å fikade å mamma köpte på sig lite ur deras sortiment. Vi skulle ju vidare till Västkusten så vi avstod från att handla.

Semestern är inte slut för vår del. Vi har fortfarande en vecka kvar.

Jag återkommer med fortsättningen på vår resa om nån dag…

8 svar to “”Världens ände”…”

  1. nattsyrransphoto 15 augusti, 2011 den 09:51 #

    MEN så kul att se bilder från Trosa. Har bara hört talas om den underbart vackra lilla staden… Jättefint verkligen=)

  2. Tina 16 augusti, 2011 den 08:51 #

    Va kul att få se lite av Trosa, vi ”hängde” där en hel del när jag va liten men kommer inte alls ihåg hur det såg ut.

  3. Marianne 16 augusti, 2011 den 04:57 #

    Det är verkligen mysigt så det förslår:):):)

  4. Emma 16 augusti, 2011 den 10:23 #

    Låter härligt, njut så länge den varar! Fina bilder.

  5. Annette 16 augusti, 2011 den 11:58 #

    Jättefina bilder, ser så mysigt ur där!

    Jag är ledsen att vi inte kunde ses under semestern. Jag var inte hemma så många dagar, och när jag var det, så vilade jag hela tiden 😦

    Kram Annette

    • Maria 17 augusti, 2011 den 10:25 #

      Ja, det var verkligen synd. MEN, vi lär komma ner igen och om ni kommer norröver nån gång så får du ”hojta till” 😉

  6. Carina - inspirera 17 augusti, 2011 den 10:35 #

    Visst är Trosa vackert! Vi var också där i somras…på Trosayran…
    Njut av din semester!
    Kramen.

  7. Det ser supermysigt ut! Har inte varit där men skulle kunna tänka mig att åka dit 😀
    Kramis!

Lämna en kommentar