Västkusten i vårt hjärta…

17 Aug

Resan gick vidare till Orust å ”Stockens Camping” där vi hyrt stuga tillsammans med några goda vänner å deras 2 flickor.

Utsikten från vår stuga...

Vill passa på att tacka Anette för tipset om Stockens Camping!! Det är härligt med bloggvänner runt om i Sverige som man kan få tips och idéer av.

Ett mål med resan var att få besöka Grebbestad och Fjällbacka å det tog en hel dag…

Grebbestad

Hamnen

Här åt vi en mycket god lunch...

Massor av båtar i Fjällbacka...

Fjällbacka

Kyrktornet

Vy från ovan...

Påväg tillbaka till bilen fick vi se regnbågen...

Vi var mycket nöjda efter en hel lång dag på resande fot. Vi åt gott å ja, det är ju så underbart att bara strosa runt i så vackra omgivningar. Sen hade vi en otrolig tur med vädret oxå. Det hade regnat veckan innan vi kom å när vi åkte så skulle det regna igen. Men vi fick bara några få droppar på oss en dag på stranden.

”Orust Fisk” låg bara ca 1 km från Campingen så vi var där varje kväll å köpte middag. Vi ”svullade” i räkor, havskräftor, rökt makrill å deras aioli även krabba fick vi tag på en kväll. Riktig lyxtillvaro för oss med andra ord. Sen var dom så otroligt vänliga å kunniga på ”Orust fisk” så det var ett nöje att handla av dom.

Det kommer några fler bilder från Kärringön en annan dag.

8 svar to “Västkusten i vårt hjärta…”

  1. Frida 17 augusti, 2011 den 07:56 #

    Åh så härligt ni verkar ha haft det! Hur mysigt som helst såg det ju ut!

  2. nattsyrransphoto 17 augusti, 2011 den 10:11 #

    Ni ser ut att haft en underbar semester. Vi var också på Västkusten i sommar. Smögen och andra små orter runt omkring. Fantastiskt vackert=)

    • Maria 17 augusti, 2011 den 10:24 #

      Ja, det finns många fler ställen som vi vill besöka. Man hinner ju inte med allt på en gång så man får anledning att komma tillbaka. 😉

  3. Annette 17 augusti, 2011 den 11:11 #

    Åh va kul att ni hade det så bra här på västkusten! Till och med fint väder hela tiden. Man blir lite hemmablind, men när jag ser dina bilder, så ser jag hur vackert det är.

    Kram Annette

  4. Superhärligt! Men du glömde ju det bästa besöket – SKÖVDE!!! 😉 *skratt*
    Kram på dig vännen!

  5. pia 23 augusti, 2011 den 02:10 #

    oj, missat att du lagt in två omgångar bilder, fina!!! Å vad härligt ni verkar ha haft 🙂
    Idag har vi höstigt å lite regn, ja nu spricker det iof upp för stunden, men härlig luft, I like!
    kram!

  6. pia 25 augusti, 2011 den 09:37 #

    Kram på dig! Härligt att du kikar in hos mig å hoppas bloggandet tar ny fart så småningom… Hoppas allt är bra, många styrkekramar 🙂

  7. AKO 27 augusti, 2011 den 12:39 #

    Det är lite speciellt med semesterfoton tycker jag. På ett sätt vill man ju lägga upp dem på bloggen för att visa hur bra man har haft det, men samtidigt så vill man smälta det hela först. Efter ett tag känns det som att det har gått för lång tid så då kommer bilderna inte heller upp, om man inte helt enkelt bara bestämmer sig för det! Jag menar förstås inte att jag inte vill se dina/era semesterbilder, berättar bara vad jag känner inför mina. 🙂 Jag blir seriöst sugen på att åka till Västkusten när jag ser dina foton. Fisken skulle jag dock klara mig bra utan…

Lämna en kommentar